9. desember 2010

Favorittbildet mitt


















Dette bildet går under kategorien vann, som du kan lese om lengre ned på bloggen. Det er rød konditorfarge dryppet i vann, i vasken. Jeg har brukt kort lukkertid for å fryse bevegelse, og dråpene. (Du kan lese et tidligere blogginlegg om lukkertid her .) Jeg har redigert bilde i Adobe Bridge, hvor jeg har forsterket kontrasten for å gjøre rødfargen rødere og skarpere. Grunnene til at jeg har valgt dette bilde som favoritt er fordi jeg liker effekten og uttrykket. Bildet ser ut som om det er malt og du kan se penselstrøkene. Det er enkle farger i bildet og den sterke rødfargen står i kontrast til den svake grønngule bakgrunnen (vasken). Jeg syntes også detaljene i bilde er utrolig spennende og du oppdager mye hvis du bare studerer det. Det er spesielt fine detaljer i det røde, men også skrå linjer i bakgrunnen som skaper mye spenning i bildet. Idéen var å leke litt med konditorfarge og se hvilke effekter dette skapte i vannet. Jeg øvde meg også på lukkertid og det å klare å fange bevegelsene. Det er tatt med speilreflekskameraet mitt Canon EOS 1000D. Jeg har brukt lukkertid 1/20 og blenderåpning f/11.

Original

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar