7. oktober 2010

Frukt




















Ideen bak dette bildet er å skape et litt mer unikt frukt bilde ved hjelp av lys. Jeg har brukt en litchi (som smakte ganske rart). Jeg har tatt bildet i et helt mørkt rom og skapt en spennende effekt ved å lyse med en lommelukt på frukten. Dette skaper  kontrast i bildet (lys - mørk og svart - hvit) og en fin skygge. Interessepunktet i bildet er litchien. Jeg har tatt bildet med min Sony Ericsson mobiltelefon. Jeg har forsterket kontrasten litt i bildet i iPhoto for å skape en enda mer dramatisk effekt. Jeg lærte at man kunne skape spennende og utrykksfulle bilder ved å eksprimentere med lyset.

























Her er et litt mer tradisjonelt fruktbilde med et eple. Jeg har satt eple ut i hagen og sprayet det med vann for å få det til å se deilig ut. Det er et veldig fint lys i bilde og du ser at eple "skinner" på høyre side takket være lyset. Dette syntes jeg gjorde slik at eple bare så enda flottere ut. Når jeg satt eple i gresset skaper det en fin komplimentær kontrast mellom rød og grønn fargen. Den gule flekken + stilken i eple er interessepunktet. Jeg har foresterket kontrasten bitte litt for å få en litt mørkere bakgrunn slik at eple ble enda mer synlig. Dette bildet er også tatt med mobiltelefonen min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar