7. oktober 2010

Barn som vil være voksne, arrangert foto




















Jeg har vært så heldig at jeg har fått lov å ta bilde av søskenbarna mine Heidi og Bente. Ideen til dette bildet er jo et barn som vil/prøver å være voksen og det å lese avisen er en ganske voksen ting å gjøre. Heidi ville også kle seg ut som en mann, så hun har fått på seg hatt, briller og slips. Jeg har redigert kontrasten i bildet bitte litt for å få Heidi til å poppe frem mer. Interessepunktet ligger ved ansiktet hennes, og det røde slipset som har den sterkeste fargen på bildet. Det er litt kontrast i fargene og bildet er spennende. Det er tatt med speilreflekskameraet mitt Canon EOS 1000D.


























Her er et bilde av begge to hvor ideen er å kle seg til fest med "mor" sine klær og smykker. De aller fleste likte godt å kle seg ut når de var yngre og det å kle seg ut som voksen med mamma sine klær var veldig kjekt. Her har begge fått på seg to for store kjoler og alt jeg kunne finne av smykker og armbånd. Det er en stor kontrast mellom begge jentene siden Heidi er veldig lys og hvit, mens Bente er mørkere og mye mer fargerik. Jeg har redigert bildet i photoshop hvor jeg har gjort bakgrunnen mye mørkere. Dette gjorde jeg fordi jeg ville fremheve jentene og for å gi bilde en mye mer kveldslig/nattlig følelse. Original bildet kan du se under her. Kamearet jeg har tatt bilde med er Canon EOS 1000D.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar